محصولات

طریقه مصرف پودر هسته خرما(قهوه هسته خرما)

طریقه مصرف پودر هسته خرما (قهوه هسته خرما)

در این نوشته نوشته قصد داریم شما را با طریقه مصرف دمنوش هسته خرما یا همان قهوه هسته خرما آشنا کنیم و روش های متفاوت و خلاقانه آن را بطور کامل توضیح خواهیم داد.

طریقه مصرف پودر هسته خرما (قهوه هسته خرما)

روش‌های تهیه و مصرف قهوه هسته خرما بصورت خالص

☕دم کردن قهوه هسته خرما در قوری

دم کردم قهوه  در قوری یک روش بسیار ساده و رایج است که همانند تهیه سایر دمنوش‌های گیاهی و چای می‌باشد. کافیست یک فنجان کامل + یک سوم فنجان آب جوش را با 1-2 قاشق غذاخوری قهوه هسته خرمای ابوشهر ترکیب کرده و سپس به مدت 10-20 دقیقه روی شعله به آرامی بجوشد تا آماده شود. البته به قهوه خرما میتوانید دارچین یا هل و  زعفران هم اضافه کنید.
نکته: هر چه زمان روی شعله قرار گرفت دمنوش طولانی‌تر باشد قهوه تیره‌تر و تلخ‌ترخواهد شد.

 

☕استفاده از موکا پات(قوری موکا)

استفاده از موکا پات هم یکی دیگر از روش های اماده کردند دمنوش(قهوه) هسته خرما است که با خروج بخار آب با فشار 4بار بر روی پودر قهوه می‌تواند رنگ ، عطر و طعم مناسبی ایجاد نماید.

طی این روش کافیست به اندازه یک فنجان آب جوش به موکا پات اضافه کنید. سپس دو قاشق قهوه در صافی(فیلتر) موکاپات بریزید. موکاپات را روی شعله گاز قرار دهید تا قهوه شما آماده شود.

 

☕استفاده از دستگاه اسپروساز:

یک روش آسان برای سرو سریع این قهوه استفاده از دستگاه اسپرسوساز است که با با فشار بخاطر آب حدود 14 بار باعث عصاره گیری و تهیه قهوه هسته خرما می شود. اگر قصد دارید از دستگاه های اسپروساز استفاده کنید توصیه می کنیم قهوه هسته خرما را با مقداری قهوه ترکیب روبوستا(مناسب اسپرسوساز) بصورت 60-40 مخلوط کنید. که قهوه حاصل از این ترکیب دارای طعم عطر فوق العاد دلنشینی و در عین حال مقادیر پایینی کافیئن می باشد. البته از قهوه هسته خرما بصورت خالص هم می توانید با دستگاه اسپرسوساز قهوه گیری کنید اما ترکیب آن با قهوه روبوستا شدیدا توصیه می شود.

قهوه هسته خرما و اسپرسوساز

☕استفاده از فرنچ پرس (لیوان های مخصوص دمنوش)

ابتدا مقداری آب جوش را به فرنچ پرس اضافه می کنیم و اندکی بدنه فرنچ پرس را تکان می دهیم تا دمای آن بدنه هم افزایش یابد. سپس آب را خارج می کنیم و حدود 30-50گرم(حدود یک تا دو قاشق) قهوه هسته خرمای ابوشهر را بهمراه یک لیوان آب جوش به فرنچ پرس اضافه می کنیم. سپس بر روی بخار سماور یا کتری بمدت 5 دقیقه جهت دم کشیدن قرار دهید و سپس پس از فشار صافی لیوان دمنوش تا انتها باقیمانده قهوه را میل نمایید.

شما میتوانید از فروشگاه اَبوشَهر دمنوش هسته خرما را تهیه کنید.

خرمای زاهدی درجه یک اَبوشَهر

92,000تومان178,000تومان

قهوه هسته خرما ابوشهر

59,000تومان114,000تومان

اطلاعات بیشتر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *